וורדפרס בעברית 2.3 כוללת מספר פיצ'רים חדשים ועדכוני אבטחה חשובים, ומומלץ לעדכן אליה בהקדם.

להורדה וורדפרס בעברית 2.3 בפורמט tar-gzip או בפורמט zip.

קראו את ההמשך לפרטים נוספים על השינויים, במהדורה המקורית ובמהדורה העברית.

השינוי הגדול ביותר בוורדפרס בעברית 2.3 הוא התמיכה המובנית בתגים, בנוסף לקטגוריות שהיו קיימות כבר. כמו כן, וורדפרס בעברית 2.3 כוללת מנגנון להתראות על עדכונים לוורדפרס ולתוספים המותקנים, וכן שיפורים באופן הטיפול בכתובות קאנוניות. העורך העשיר כולל כפתור להצגת "סרגל כלים מתקדם", שכולל אפשרויות שאני מקווה שאף אחד לא ישתמש בהן לעולם, כמו קו תחתון וטקסט צבעוני.

וורדפרס בעברית 2.3 כוללת מספר כלי ייבוא לייבוא תגים מתוספי התגים שפעלו על גרסאות קודמות של וורדפרס. אם כבר תייגתם את הפוסטים שלכם עם אחד מהתוספים הללו, ייבאו את התגים למערכת התגים החדשה.

לפרטים נוספים על הפיצ'רים החדשים בוורדפרס 2.3, עיינו בפוסט השחרור בבלוג הרשמי של וורדפרס. לפרטים טכנים יותר, עיינו ברשימת הטיקטים שנסגרו עבור וורדפרס 2.3.

וורדפרס בעברית כוללת מעכשיו רק ערכת עיצוב אחת. עקב הוספת התמיכה בתגים, החלטתי להפסיק לעדכן את כל ערכות העיצוב הקודמות, ולהשאיר את המשימה לקהילה ולמשתמשים הבודדים שעדיין משתמשים בהן. כשהוספתי את ערכות העיצוב היה מחסור חמור בערכות עיצוב מעוברתות - היום יש מבחר אדיר וערכות העיצוב שהגיעו עם וורדפרס בעברית עד גרסה 2.2.2 כבר לא היו רלבנטיות ממילא.

כמובן, מי שמשתמשים באחת מערכות העיצוב הללו יכולים להמשיך להשתמש בהן, אם כי ללא תמיכה בתגים. מי שרוצים להתחיל להשתמש בהן וגילו שהן כבר לא חלק מהחבילה, יכולים עדיין להשיג אותן בכל אחת מהגרסאות הקודמות.

את הדיון המתמשך לגבי תרגום למונח Tags קבע בסוף הזיכרון של שרירי האצבעות שלי. מלכתחילה העדפתי את התרגום "תגים", ולמרות שהושמעו כמה טיעונים משכנעים לגבי "תגיות" (וגם עבור "תגים"), פשוט לא הייתי מסוגל לכתוב "תגית" או "תגיות" יותר מפעם אחת ברציפות בלי לחזור מיד ל-"תגים", בלי לשים לב אפילו. בעיקר כדי להקל על עצמי, פשוט נשארתי עם "תגים".

באתר הרשמי של וורדפרס הושקה תמיכה באתרים בינלאומיים. בקרוב אפשר יהיה להשיג את וורדפרס בעברית בכתובת he.wordpress.org, וכן להוריד את התרגום לעברית ממאגר התרגומים הקיים בכתובת http://svn.automattic.com/wordpress-i18n. בכל מקרה, האתר הזה ימשיך להיות פעיל.

נתראה בוורדקמפ ישראל 2007!